Tänään on ollut oikea slow living-päivä. Olen neulonut hieman pipoa ja tekisi mieli tehdä toinen pipo samaan aikaan. Löysin nimittäin aivan ihanan pipomallin, joka on nimeltään blue bell. Netissä on kauniita kuvia noista blue bell pipoista, joita ihmiset ovat neuloneet. Minä ajattelin neuloa sellaisen itselleni, koska se on niin hurjan söpö. :) Teen nyt kuitenkin verkkaisesti ekan piponi loppuun ja virkkaan siihen kukkasia, joiden ohjeen löysin myös netistä. Ekasta piposta tulee muuten musta ja siihen siis lisään erivärisiä virkattuja kukkia ja mahdollisesti virkattuja lehtiä. :)

Slow living päivät ovat kivoja. On aikaa seisoa takapihalla ja jäädä tuijottamaan kiireisiä talitiaisia ja oravia, nauttia pehmeästä eilen leipomasta pullasta ja tuoreesta kahvista, miettiä mihin uusi omenapuuntaimi nyt istutetaankaan, leikkiä kissan kanssa ja tärkeintä on se, että on aikaa syventyä itseen ja omaan mieleen hiljaisuudessa. Pysäyttää kaikki ajatukset, jotka ovat turhia. Noukkia vaan hyvät ajatukset ja hylätä huonot.

Minulla on rauhallinen ja hyvä olo. Hiljaisuus ja yksinolo on minulle omanlainen elämän eliksiiri, jota ilman en tule toimeen. Tänään on eliksiirin tankkauspäivä enkä todellakaan kiirehdi yhtään mitään koko päivänä. Illemmalla istutamme omenapuun, minä leivon pizzaa ja mies lämmittää saunan. Hyvä kiireetön työnjako. :)